Als werkgever vinden we dat we ons constant moeten verbeteren. We blijven ontwikkelen. Als het goed gaat met de bedrijfsvoering, kunnen we optimaal onze opdrachtgevers ondersteunen in hun zorgvraag. Zo blijft onze kwaliteit uitstekend. Maar dat gaat niet vanzelf.

Om kwaliteit op de werkvloer te bieden, moet je investeren in medewerkers. Dat vinden we niet alleen, dat doen we ook. Daarom is het belangrijk om in gesprek te blijven met alle medewerkers. De deur staat altijd open. Er wordt naar iedereen geluisterd.

Om inzicht te krijgen, hielden we onlangs een enquête onder onze medewerkers. We wilden bijvoorbeeld inzicht in de relatie tussen directie en medewerker. Want: hoe lager de drempel, des te beter we elkaar kunnen helpen. Samen zetten we de schouders onder de zorg, en tegelijkertijd zorgen we voor elkaar. Zoals we altijd zeggen: zorgen moet wel leuk blijven.

Een paar cijfers op een rij:

GTS-zorg als werkgever: 83% tevreden

Uit de enquête die we hielden onder onze medewerkers blijkt dat 83% tevreden is met GTSzorg als werkgever. De andere 17% heeft nog wat aandachtspunten genoemd ter verbetering. Bijvoorbeeld meer aanbod in (bij)scholing en meer hulp bij de communicatie met zorginstellingen over zaken als werklijsten en verantwoordelijkheden. Daar gaan we serieus mee aan de slag.

Goede privé-werkbalans: 79% zeer positief

Op de vraag hoe de GTSzorg-ers de privé-werkbalans ervaren, reageerde 79% zeer positief. ‘Omdat je zelf je rooster mag indelen is er altijd ruimte voor die balans’ was een veelgehoorde reactie. Gelukkig waren de overige respondenten ook nog steeds redelijk tevreden over de balans. Toch blijven we hieraan werken. Zo vragen we regelmatig feedback aan medewerker en bieden we een half jaar persoonlijke begeleiding vanaf de start van het dienstverband. We helpen je dan bijvoorbeeld om zelf te roosteren en zijn je vraagbaak over wisselende werkomstandigheden.

Goede algemene voorwaarden: 95% tevreden

Een belangrijk punt in elke medewerker-werkgeversituatie zijn de algemene voorwaarden. Die worden samengesteld met oog voor de medewerker. Gelukkig geeft ruim 95% van de GTSzorg-ers aan tevreden te zijn.

Management: 88% zeer tevreden

De enquête werd anoniem afgenomen. Hierdoor waren er geen drempels om eerlijk te antwoorden. Het management van GTSzorg keek dan ook met spanning naar het resultaat op de vraag: ‘Wat vind je van het management?’. Gelukkig mogen we trots zijn. Ruim 88% was zeer tevreden en 12% was redelijk tevreden. Toch blijven we ons best doen voor verbeteringen. Want we willen dit graag zo houden.

Bedrijfscultuur: iedereen tevreden

Tot slot vroegen we medewerkers hoe zij onze bedrijfscultuur ervaren. Omdat onze medewerkers veel op locaties werken, zien zij collega’s niet dagelijks. Dit kan gevolgen hebben voor de bedrijfscultuur. Het bleek dat 70% zeer tevreden is over de bedrijfscultuur en 30% was tevreden. Ook daar blijven we dus aan werken om dat zo te houden. Dat doen we bijvoorbeeld door aandacht te bieden op persoonlijk niveau, iets extra’s te geven tijdens feestelijke momenten en een bedrijfsuitje te organiseren.

Reacties van GTSzorg-ers in eigen woorden

Natuurlijk zijn cijfers behulpzaam, maar GTSzorg is een echte mensenorganisatie. We vinden het belangrijk dat de GTSzorg-er zich kan laten horen. Enkele reacties uit de enquête:

“GTSzorg vind ik een prettige werkgever met een goede balans in werk en privé. Je krijgt alle vrijheid zolang je maar aan je contracturen komt. Het is een erg afwisselende baan.”

“GTSzorg is gastvrij, al kom ik vrijwel niet op het kantoor. Bijeenkomsten zijn open, gezellig maar ook professioneel. Het werken op de werkvloer is afwisselend. De uitdaging is hoe je dit zelf wil vormgeven. Wij vullen namens GTSzorg diensten in. Uitdaging vind je zelf door plekken te selecteren die bij je passen.”

“Heerlijk om zelf mijn werk te bepalen, zoals waar en wanneer ik werk. Hierdoor is het zeer afwisselend en uitdagend. Ik zou niks meer anders willen en hoop dit tot aan mijn pensioen te kunnen blijven doen.”

“Het is gewoon heerlijk werken…als ik vragen heb word ik meteen te woord gestaan. En fijn om niet “vast te zitten” op één afdeling. Er is afwisseling genoeg.”

“Het leukste vind ik dat je op veel verschillende locaties komt te werken, en er zo achter komt wat je écht leuk vindt en wat bij jou past.”

“Ik werk al heel lang voor GTSzorg en ben blij dat ik de stap naar detachering heb gezet. Het geeft me vrijheid om zelf de balans tussen werk en privé te kunnen bepalen.”

“Het werken bij GTSzorg is afwisselend en uitdagend en je kunt zelf invullen wanneer en welke tijden je kunt werken. Je komt voor een langere periode bij een instelling of thuiszorg te werken. Je kunt zelf de keuze maken tussen PG en somatiek. En je dag kan er als volgt uitzien: Mensen wassen en aankleden. Samen met elkaar ontbijten en koffie drinken. Lunchen en rusten. Koffie drinken en even de krant voorlezen. Dan warm eten klaarmaken en eten. Als de bewoners aangeven dat ze naar bed willen kan je ze daarbij helpen.”

Trots op onze medewerkers!

We mogen als GTSzorg niet klagen. Dat doen we dan ook niet. De kwaliteit die we samen bieden is te danken aan de inzet van onze GTSzorg-ers. Verpleegkundigen en verzorgende die zich fijn voelen in hun werk. En die energie overbrengen aan de cliënten van de vele zorginstellingen waarvoor we mogen werken. We zijn trots op iedereen die zich bij ons heeft aangesloten en zich vol enthousiasme inzet voor de zorg. Daar worden we allemaal beter van!

Lees hier meer over hoe wat wij leuk vinden, wat onze collega’s doen en hoe GTSzorg Werkt.